Workshop & Toekomstbeeld
In het vierde jaar van mijn studie heb ik samen met twee medestudenten
een workshop gecreëerd en gegeven aan studenten uit jaar 1 en 2. De
workshop heette 'Wie ben ik?'. De workshop had als doel om de studenten
een eerste zetje te geven bij het opstellen van hun persoonlijke brand.
Dit deden we door de studenten een persoonlijkheidstest te laten maken.
Aan de hand van de test gaven wij tips en tricks voor het helpen vinden
van een stage die bij hen zou kunnen passen.
Mijn rol
De workshop was gebaseerd op een les over personal branding die we hadden gehad en het was mijn idee om hier een workshop over te geven. De workshop was ingedeeld in 3 delen waarvan ieder één deel verzorgde. Het was mijn taak om de persoonlijkheidstest uit te leggen en na afloop de uitkomsten te bespreken met de studenten.
Verbetering
Als er iets is wat ik nog zou kunnen verbeteren is dat twee opdrachten van tien minuten achterelkaar hadden. Dat resulteerde dat we eigenlijk twintig minuten voor de groep stonden met weinig interactie. Desondanks vond ik dat er veel interactie was bij het bespreken van de uitkomsten en kregen dan ook positieve feedback op de workshop. Een van de feedbackpunten was, is dat de studenten de persoonlijk aandacht fijn vonden.
Toekomstbeeld
De workshop is ook een bron voor inspiratie voor mijn afstuderen. Ik weet na mijn stage en de workshop zelf ook beter wat voor persoon ik ben. Na het afstuderen wil ik waarschijnlijk te werk gaan in de richting van arbeidsmarktcommunicatie, employer branding of evenementen. De kant van content maken en marketing spreekt mij totaal niet aan en ik sluit het ook niet uit dat ik later iets héél anders ga doen.
Ik vind het belangrijk dat er een bepaalde structuur aanwezig is in mijn werkzaamheden. Ik merk dat ik dan het beste uit mezelf kan halen, omdat ik het fijn vind om stap voor stap te werk te gaan. Het liefst doe ik dit bij een wat kleinere organisatie, waar ik meer controle heb over mijn werkzaamheden en meer werkzaamheden zelfstandig kan uitvoeren.