
Concept & Creatie
'De communicatieprofessional kan communicatieproducten, -diensten en - belevingen conceptmatig ontwikkelen, framen en activeren door middel van creatieve, betekenisvolle content en design. Het gaat om het verbinden van wensen van doelgroepen, organisatiedoelstellingen en media/technologie op basis van een strategie.

BNP-niveau
Ik beheers de kerntaak creëren op BNP-niveau 3, want ik heb zelfstandig meerdere communicatiemiddelen geleverd. Ik heb kwalitatief onderzoek gedaan om persoonlijke verhalen te verkrijgen die ik vervolgens heb vertaald voor de doelgroep, zodat de stukjes lekker lezen. Ik ben hierbij betrokken geweest met uiteraard de tekst, maar óók met het beeld en de opmaak. Ik mocht de fotosessies bijwonen waar ik mijn eigen creatieve visie los kon laten gaan en de kwaliteit van de foto's kon garanderen. Vervolgens heb ik de tekst en het beeldmateriaal samengevoegd in een briefing met een uitleg van de gewenste opmaak en deze naar de producent van het magazine gestuurd.
Dit verschilt van de werkwijze waar ik voorheen mee te werk ging. Tijdens mijn studie heb ik meerdere schrijfvakken gevolgd, bijvoorbeeld copywriting of online schrijven. Bij alle vakken die ik heb gevolgd schreef ik een tekst aan de hand van geleverde instructies. Tijdens mijn stage mocht ik zelf bepalen waar ik over ging schrijven, dus de mate van zelfstandigheid was veel hoger, daarom schat ik in dat ik de kerntaak creëren op BNP-niveau 3 beheers.